تحقیق درباره سيستم نگهداري و تعميرات دستگاههاي ارتباطي و ناوبري كشتي

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
این محصول درقالب ورد(WORD) و قابل ویرایش در 44 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه




موضوع نگهداري و تعميرات از معدود علوم كاربردي است كه شايد در طول تاريخ حيات انسان جران داشته است و با بهره گيري از دانشهاي پايه اي مانند : رياضي ، فيزيكي و علوم كاربردي ، مهندسي و مديريت به موازات ساير علوم تجربي شكل آكادميك به خود گرفته و پيشرفت كرده است .

ضرورت طراحي و استقرار سيستم هاي نگهداري و تعميرات در كارخانجات يكي از مسائل حياتي امروز صنايع مملكت ماست و اين امر در امور خدماتي نيز صدق مي كند از جمله بخش حمل و نقل كه از مهمترين امور خدماتي در هر كشور مي باشد .

نگهداري و تعميرات در صورت اجرا شدن در مركز توليدي و خدماتي موجب كاهش هزينه و بالا رفتن كيفيت كار و در نهايت بالا رفتن بهره وري خواهد شد .

با پيچيده تر شدن امكانات در زندگي بشر روشهاي استفاده و نگهداري و تعميرات اين امكانات پيچيده تر مي شدند و براي اين امر نياز به دانش و تجربه خواهد بود .

بايد سعي شود تا جايي كه ممكن است عمر تجهيزات را اضافه كرد و در طول شبانه روز بيشترين كارايي را از آنها گرفت كه اين امر با داشتن يك

سيستم مناسب نگداري و تعميرات با صنعت موردنظر امكانپذير مي باشد .

با داشتن يك سيستم نگهداري و تعميرات كارآ مي تواند قيمت تمام شده محصولات يا خدمات را كاهش داد .

در جهان امروز با قيمت كمتر و كيفيت بالاتر مي توان رقابت كرد و در عرصه رقابت ماند . بامقدمه بالا ما به اهميت كار نگهداري و تعميرات پي برديم حال مي خواهيم اهميت آن را در حمل و نقل دريايي و در زمينه تخصصي دستگاه هاي ارتباطي و اوبري كشتي ها بررسي كنيم .

در يك كشتي حداقل 50 نفر انسان وجود دارد كه نمي توان براي جان آنها قيمتي در نظر گرفت زيرا قابل قسمت گذاري نيستند .

خود كشتي حداقل 30.000.000 دلار قيمت دارد كه رغم بسيار بالايي است و در هر كشتي حداقل 20.000.000 دلار كالا بار زده مي شود . حال اگر يكي از دستگاههاي ارتباطي يا ناوبري مثل رادار درست عمل نكند ممكن است يك حادثه بوجود آيد و در پي آن همه چيز از بين برود و اين يعني يك زيان بسيار بالا و در صورتي كه حادثه به طوري باشد كه طي آن دو كشتي با هم برخورد كنند اين زيان دو برابر خواهد شد و غرق شدن يك كشتي در دريا عوارض سنگين زيست محيطي در بر خواهد داشت كه با ميليون ها دلار هزينه و صرف وقت بسيار بالا و به كارگيري نيروهاي متخصص زياد مي توان آن را رفع كرد مانند آنچه در اثر غرق شدن يك نفتكش در دريا بوجود مي آيد .
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 7123 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:18 کیلوبایت

 قیمت: 4,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252