پاورپوینت بیش فعالی و راهکارهای مطلوب در تعامل با کودکان بیش فعال (33)

دسته بندي : پاورپوینت » روانشناسی
پاورپوینت بیش فعالی و راهکارهای مطلوب در تعامل با کودکان بیش فعال (33)

بخشی از متن:
بیش فعالی
ADHD یا اختلال بیش فعالی، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود 10-8 درصد کودکان را مبتلا می کند. احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است. کودکان بیش فعال بدون فکر کردن عمل می کنند، بیش از اندازه فعال اند و در تمرکز کردن مشکل دارند.
 Attention-deficit hyperactivity disorder به صورت مخفف ADHD
یکی از مهم ترین علل مراجعه والدین به مراکز مشاوره در دوران ابتدایی مربوط به مشکل بیش فعالی و عدم تمرکز کودک است .کودکان دارای اختلال بیش فعالی /کمبود توجه به طور کلی ممکن است علایمی نظیر تحرک زیاد ،عدم تمرکز و حالت تکانه ای ،حواس پرتی ،اشتباه ،فراموشی و بی قراری داشته باشند.
لذا از والدین و آموزگاران تقاضا می شود بدون مراجعه به روان شناس و مشاور کودک،به کودک برچسب بیش فعالی نزنند.بعضی از رفتارها و فعالیت ها در دوران مدرسه در کودکان کاملا طبیعی است.

راهکارهای مختلفی برای کاهش علایم و درمان اختلال بیش فعالی/کمبود توجه وجود دارد.در این زمینه  بعضی اوقات شاهد استفاده نادرست و بی رویه خانواده ها از دارو برای کاهش علایم بیش فعالی هستیم که باعث می شود کودک با عوارض مختلف دارو مواجه شود.اگرچه برای کودکان دارای علایم شدید بیش فعالی استفاده از دارو پیشنهاد می شود و می تواند موثر هم باشد. اما در اکثر موارد والدین ابتدا باید برای کودک وقت بگذارند و سپس در سبک تربیتی با هم هماهنگ باشند واز سبک تربیتی مناسب که همراه با محبت کافی و انتظارات و محدودیت های مناسب باشد استفاده کنند و در کنار آن با استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از تمرین ها و تکنیک ها مختلف به تقویت میزان توجه و تمرکز کودک ،کاهش حالت های تکانه ای و تحرک زیاد کودک بپردازند.


دسته بندی: پاورپوینت » روانشناسی

تعداد مشاهده: 6626 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:643 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252