پاورپوینت روش های مکانیابی عناصرشهری

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
توضیحات:
فایل پاورپوینت روش های مکانیابی عناصرشهری ،در حجم 59 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
معیارهای بهینه در مکان یابی کارکرد های شهری:
تعیین اصول دقیق مکانیابی فعالیت های مختلف در شهر به دلیل ماهیت پویای مسایل شهری بسیار دشوار است.هدف اصلی از سلسله اقدامات برنامه ریزی کاربری اراضی شهری تأمین رفاه اجتماعی و اقتصادی شهروندان است.
معیارهای مکانیابی که در راستای این هدف قرار می گیرد عبارتند از:
1. سازگاری: عمده ترین تلاش شهرسازی ، مکان یابی برای کاربری های گوناگون در سطح شهر و جداسازی کاربری های ناسازگار از یکدیگر است . کاربری هایی که دود ، بو ، صدا و شلوغی تولید میکنند ، باید از کاربری های دیگر ، به ویژه کاربری های مسکونی ، فرهنگی و اجتماعی جدا شوند.
2. آسایش : دو مولفه ی فاصله و زمان مهم ترین مولفه در مکان یابی کاربری ها هستند. نوع دسترسی ها با فاصله و زمان سنجیده می شود . این دو عامل واحد اندازه گیری آسایش محسوب می گردند. چگونگی دسرسی به خدمات شهری مورد نیاز ساکنان و دوری از کاربری های مزاحم و ناسازگار از مولفه های مهم آسایش تلقی می گردند.
3. کارایی: الگوی قیمت زمین شهری ، عامل اصلی و معیار اساسی تعیین مکان کاربری زمین است . هر نوع کاربری از لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری برایند قیمت زمین و وضعیت آن از نظر آماده سازی و مخارج آبادانی است که با روش تحلیل هزینه – منفعت مشخص می شود.
4. مطلوبیت: مطلوبیت و دلپذیری در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری یعنی تلاش در جهت حفظ و نگهداری عوامل طبیعی ، ایجاد فضاهای باز و دلپذیر ، چگونگی شکل گرفتن راهها ، ساختمانها و فضاهای شهری .
5. سلامتی: اعمال ضوابط محیطی و بهداشتی مناسب برای کاهش آلودگی حاصل از کاربری های مختلف و رعایت استانداردهای بهداشتی برای تامین سلامتی محیط زیست انسانی یکی از اهداف مکان یابی کاربری هاست .
6. استاندارد های ایمنی: هدف از این کار به طور کلی حفاظت شهر در مقابل خطر های احتمالی است . خطرهای بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله و آتشفشان و طوفان و غیر طبیعی ، مانند هم جواری منطقه ی صنعتی با منطقه ی مسکونی که با اصل سازگاری مورد اشاره مغایرت دارد و سایر مواردی که به نحوه ی ضریب ایمنی و امنیتی شهر را تضعیف می کنند .

فهرست مطالب:
معیارهای بهینه در مکان یابی کارکرد های شهری
کاربری مسکونی
کاربری های گذران اوقات فراغت
فضای سبز
کاربری تجاری
کاربری صنعتی
کاربری اداری
کاربری حمل و نقل و شبکه های ارتباطی
کاربری آموزشی
کاربری بهداشتی- درمانی
کاربری تاسیسات و تجهیزات شهری
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 59 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل اصول و مبانی برنامه ریزی شهری(26 اسلاید)
دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 6768 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 59

حجم فایل:5,250 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    Microsoft powerpointWinRAR

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت