شناخت و بررسی قلعه فلک الافلاک

دسته بندي : پاورپوینت » معماری
توضیحات:
فایل ورد شناخت و بررسی قلعه فلك‌ الافلاك ، در حجم 92 صفحه قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
قلعه تاریخی و باشکوه «فلک الافلاک» یکی از قلعه‌هاي معروف و با اهمیت سرزمین کهن ایران بشمار مي‌آید. شاید به یقین بتوان گفت درسراسر پهنه ایران زمین، کمتر قلعه‌ای بسان فلک الافلاک مي‌توان یافت که به رغم گذشت سالیانی بس دراز و نشیب، تاکنون توانسته باشد از آشوب زمانه و گزند حوادث و رخدادهای بیشمار، جان سالم بدربرده و همچنان صلابت و استواری خودرا محفوظ بدارد.
فلک الافلاک، میراث پرافتخار نیاکان ما، همدم و همنشین نسلهای بی شمار و یادگار ذوق و هنرو تلاش مردم این سرزمین است. حال برماست تاهمچون پیشینیان این میراث گرانبها و عظیم را پاس بداریم و بعنوان سمبل تاریخ، فرهنگ و تمدن این دیار، آنرا به آیندگان بسپاریم و با شناخت درست وواقعی از سیر پیدایش و تحول آن درادوار متمادی و شناساندن آن به دیگران، گامی هرچند کوچک درجهت احیای فرهنگ و تمدن کشورمان برداریم، باشد که دراین راه توفیق با ما یار باشد.
این تحقیق علاوه بر آنکه حاوی دیدی تاریخی درخصوص سیر پیدایش و تحولات گوناگون قلعه از آغاز تا کنون است، شامل یک سری مطالب و اطلاعات دیگری نیز درمورد تاریخ لرستان، شهر خرم آباد مي‌باشد که مطالعه آن از هر حیث خالی از لطف نخواهد بود. افزون بر این، جهت بررسی دقیق قلعه، سعی شده تحولات سیاسی آن برحسب تاریخ خاندانهای حکومت گر لرستان پی گیری شود.
همچنین درابتدای تحقیق، فصلی درمورد تاریخچه و پیشینه قلعه درایران و لرستان آورده شده تا خواننده با چشم اندازی گسترده و دریک بستر تاریخی به قلعه بنگرد.
بی تردید براین نوشته ایراداتی وارد است که خود انگیزه ای در نگارش پژ وهشهای دقیق تر از سوی صاحبنظران خواهد بود و این حداقل فایده ای است که براین کار با تمام کاستی هایش مترتب است.
فصل اول
پیشینه تاریخی قلعه درایران و لرستان
1- پیشینه تاریخی قلعه درایران
«قلعه» را معمولاً حصاربلند، پناهگاهی که برفراز کوه یا جای بلند ساخته شده، دژ یا دز معنا کرده اند. آنگونه که از متون تاریخی استنباط مي‌گردد «دژ» یا «دز» نام قدیمیترین قلعه بوده است.
مرحوم علی اکبر دهخدا درذیل وواژه قلعه آن را پناهگاه و محل امن میداند و این واژه را یادآور یک ضرورت اجتماعی اجتناب ناپذیر که نه تنها انسان یکجا نشین خودرا ملزم به داشتن آن میدید، بلکه انسان کوچ نشین نیز که در کوهستان درپی گله‌هاي خود روان بود، ناگزیر از احداث قلعه بوده است.
قلعه بعنوان یک واحد اجتماعی و سیاسی نقش اساسی و حساسی درتاریخ ایران داشته است و درواقع سمبل کوچک شده یا معرف ایران است. درواقع، کمتر نقطه ای از سرزمین ایران را مي‌توان یافت که از وجود آثار و بقایای قلعه ای تهی باشد و کمتر شهری را مي‌توان جست که در گذشته استحکاماتی نداشته است.
و...

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
پیشینه تاریخی قلعه درایران و لرستان
فصل دوم
قلعه فلک الافلاک
وجه تسمیه قلعه
فصل سوم
سابقه تاریخی قلعه فلک الافلاک
قلعه فلک الافلاک از عهد پهلوی تا امروز
فصل چهارم
ساختار معماری قلعه فلک الافلاک
نتیجه سخن
فهرست منابع

این فایل با فرمت ورد در 92صفحه تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD موزه ی یهود در برلین(8صفحه)
دسته بندی: پاورپوینت » معماری

تعداد مشاهده: 5648 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 92

حجم فایل:5,174 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    WinRAR
    Word

  • محتوای فایل دانلودی:
    Word