پاورپوینت فصل ششم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق خانواده) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل ششم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق خانواده) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی در قالب pptx و در حجم 36 اسلاید:

بخشی از متن:
خانه، صمیمانه ترین فضای زندگی
درک از احساس آرامش بی‌نظیر است که از تماشای صحنه‌ای زیبا که در آن قرار داریم به دست می‌آید. اینجا جایی است که به طور محسوس احساس وجود داریم و به آرامش زندگی ادامه می‌دهیم. محیط خانوادگی که در آغاز زندگی‌امان تجربه می‌کنیم، مرکز احساسات معنوی و جغرافیایی فردی ماست و مانعی است در برابر تاثیرات خارجی.

اینجا جایی است که تجربیات روحی ما شکل می‌گیرد و اولین پاسخ‌ها به سوالات بی‌پایانمان درباره جهان به ما داده می‌شود. برای درک اهمیت "نیاز" به خانواده و محیط خانوادگی، فردی که در محیط خانواده‌اش رشد کرده است را با فردی که در شیرخوارگاه یا یتیم‌خانه بزرگ شده است مقایسه کنید.

نهاد خانواده در دین
خانواده به عنوان نخستین هسته زندگی اجتماعی انسان، بر پایه نیازهای فطری و از عمق روح انسان بنا شده است و صرفاً یک قرارداد اجتماعی نیست. این هسته اجتماعی نقش‌ها و وظایف ویژه‌ای برای اعضایش تعریف می‌کند و با سایر هسته‌های مشابه (مانند والدین و فرزندان و دیگر اقوام)، ارتباطات انسانی، عاطفی و حقوقی دارد. بر اساس این تعریف، ویژگی‌های زیر خانواده را تعیین می‌کند.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 245 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:2,162 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252