پاورپوینت فصل هفتم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (جهان اسلام در دوران معاصر) نوشته محمد مصطفی اسعدی

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل هفتم کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (جهان اسلام در دوران معاصر) نوشته محمد مصطفی اسعدی در قالب pptx و در حجم 96 اسلاید:

بخشی از متن:
هدف اصلی این مطالعه، شناخت تاریخ تمدن اسلامی و عوامل اعتلا و انحطاط آن است. هدف این مطالعه این است که بدانیم امروز هم می‌توانیم سرآمد جهان در فرهنگ و تمدن گردیم و علاوه بر آن، آسیب‌های پیشین را نداشته باشیم.
تمام نخبگان و ملل مسلم و ایران اسلامی به دنبال داشتن یک تمدن پیشرفته بر مبنای فرهنگ اصیل اسلامی هستند و جایگاه واقعی خود را در جهان بازیابند. لازمه این موضوع شامل آگاهی از نقاط قوت و ضعف موجود و امکان ایجاد این نقطه مطلوب، عزم و اراده جدی و جمعی در تغییر وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف تمدنی است.
جهان اسلامی شامل کشورهایی است که یکی از دو مؤلفه زیر را دارند: دین رسمی کشور اسلام باشد و قوانین اسلامی بر آن حاکم باشد، مثل ایران و عراق، یا بیشتر مردم آن سرزمین مسلمان باشند، حتی اگر دین رسمی اسلام نباشد، مثل لبنان. بنابراین، جهان اسلامی به طور فعلی بیشتر از یک موقعیت جغرافیایی است و نشان‌دهنده هویت یک و نیم تا دو میلیارد انسان است که دارای آیین مشترک اسلامی هستند. حدود ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی هستند و این جغرافیا حدود چهار برابر قاره اقیانوسیه و سه برابر قاره اروپا را شامل می‌شود.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 302 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 96

حجم فایل:1,755 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252